Lokalno Partnerstvo za Zapošljavanje

Članovi LPZ-a

Seminari i edukacije LPZ FORUM

Kako izgraditi svoj BREND?

Kako izgraditi svoj BREND?

Znate li tko je Steve Jobs ili tko su Gordan Moore i Robert Noyce?  Za ovoga prvoga ste najvjerojatnije čuli, no sigurna sam da za ovu dvojicu niste nikada. Znate tko su oni? Osnivači Intela!

Ako posjedujete računalo vrlo velike su šanse da ga pogoni Intelov procesor. Iako su obje tvrtke, Apple Inc. i Intel, itekako poznate i vrijednost im se broji u milijardama dolara, ono što ih razlikuje pak je činjenica kako su Intelovi osnivači drugačije pristupili brendiranju i učinili sve kako bi ojačali brend Intela, dok je Steve Jobs razvijao vlastiti brend inovatora čime je uspio ojačati i sam brend Apple Inc. i to u multimilijardersku tvrtku.

Zamislite situaciju u kojoj bi, primjerice, Gordan Moore i Robert Noyce svojim imenom i prezimenom potpisali izdavanje nekog proizvoda. Sigurna sam da bi tek nekoliko ljudi kupilo taj proizvod, no ne bi se stvarala neka veća pompa oko toga. Kod  Stevea Jobsa situacija bi bila potpuno drugačija. Vjerujemo da bi ljudi kampirali danima prije izlaska tog proizvoda na vratima trgovine.

I u jednom i u drugom slučaju pričamo o brendiranju. Brend je vrlo zapetljana priča u kojoj je potrebno posložiti sve elemente kako bi se dobila kvalitetna i uspješna cjelina. Vrlo je važno koji su vaši ciljevi. Je li to povećanje prodaje, upoznavanje ciljane skupine s proizvodom ili nešto treće.  Brend je pozitivna slika javnosti o vama i vašim proizvodima, no kako doći do toga? Kažu marketinški stručnjaci da morate poraditi na oglašavanju, reputaciji, korisničkoj podršci te izradi logotipa, a onda sve to preseliti na društvene mreže. Čini se jednostavno, zar ne? Nije, vjerujte!

Da smo o ovome danas pričali prije dvadesetak godina, pristup članka bi bio apsolutno drugačiji. Živimo u doba društvenih mreža. Svi su online! Klasično oglašavanje na TV-u je stvar prošlosti i danas se oglašavanje i stvaranje javnog mijenja oko proizvoda i usluga preselio na društvene mreže. Prije dvadesetak godina većina ljudi je pratila nekoliko programa na TV-u, osim ako nisu imali kabelsku, a kada je bila utakmica tada bi bili prisiljeni gledati reklame koje su oglašivači masno platili za emitiranje u poluvremenu i zadovoljno trljali ruke jer su uspjeli dosegnuti veliki broj ljudi u kratkom vremenu, pogotovo ako je bila neka važna utakmica. Danas je to drugačije. Ljudi na raspolaganju imaju Internet, raznorazne preplate poput  Netflixa, HBO-a i sve su dostupne online i bez reklama. Ljudi danas imaju izbor a pored toliko kanala oglašivačima je sve teže i teže doći do svoje ciljane skupine.

Oglašavanje ne mora nužno biti skupo, no morate biti kreativni. Digitalizacija društva čini čuda. Na društvenim mrežama možete besplatno kreirati profile i uz malo sreće i niskih troškova oglašavanja možete doći do svoje ciljane skupine. Ali uvijek postoji „ali“ što znači da ćete se morati itekako potruditi kako bi došli do svoje ciljane skupine. Osnovati stranicu na društvenoj mreži nije dovoljno. Neće vas lajkati svi. U doba društvenih mreža, ovisite o njihovim algoritmima te influencerima, blogerima, youtuberima, gamerima, livestreamerima i sl. koji će reklamirati vaš proizvod ili uslugu, ovisno kakav proizvod ili uslugu nudite.

Ako se odlučite ići u tome smjeru, pri odabiru osoba koja će vas oglašavati itekako treba dobro obratiti pozornost koja publika prati tu osobu na društvenim mrežama jer u protivnome biste mogli promašiti svoju ciljanu publiku. Primjerice, Ella Dvornik je influencerica koju prati većinom ženski dio publike, uglavnom mlađi dio. Ako ciljate na publiku koja je starija, sigurno nećete nju angažirati da vam promovira, primjerice, kremu za zrelu životnu dob, zar ne? Isto je i s dostupnim informacijama o vašim proizvodima.

Poželjno je da osim profila na društvenim mrežama, kreirate i web stranicu. Još ako imate mogućnost razvoja vlastite internetske trgovine to bi bilo odlično. Preselite svoje poslovanje online koliko god je to moguće, ipak, svi su danas online!

Reputacija je slika vas i vašeg poslovnog pothvata u javnosti. Svim svojim istupima, informacijama koje puštate u javnost, načinom komunikacije na društvenim mrežama te vašim kupcima i potrošačima osobno i  načinom kako vaši djelatnici postupaju s vašim kupcima utječete na svoju sliku u javnosti. Sigurno nećete (i ne smijete!) dozvoliti  vašim djelatnicima bahato i bezobrazno ponašanje.

Neki dan u javnosti se proširila vijest kako je zaštitarka iz jedne H&M trgovine u Republici Hrvatskoj izbacila Romsku obitelj bez ikakvoga povoda. Teoretski H&M nema ništa s time, no zaštitarka koja radi za tvrtku koja osigurava njihove trgovine je učinila ogroman propust s čime će se H&M morati uhvatiti u koštac. Informaciju su objavili svi najčitaniji web portali u Republici Hrvatskoj i definitivno nije dobar PR. Da se razumijemo, nitko nije niti jednom riječju spomenu zaštitarsku tvrtku niti njeno ime, već H&M. Morati će proći mjeseci pa i godine kako bi H&M izbrisao takvu negativnu vijest  u javnosti o kompaniji. Naravno, to neće biti nimalo jeftino jer je potrebno dosta marketinških ulaganja kako bi se popravila slika o kompaniji u javnosti.

Vi tek razvijate svoj poslovni pothvat stoga pamet u glavu i pazite na svaku informaciju koja će biti plasirana u javnosti. Ako organizirate akcijsku prodaju, osigurajte dovoljno proizvoda barem za više od 50% trajanja perioda akcije. Kupci ne vole kada „krene“ akcija, a  na zalihi je  tek nekoliko proizvoda koji se na brzinu prodaju, a svi ostali koji su planirali kupiti proizvod po nižoj cijeni ostaju kratke ruke. Nemojte si to dozvoliti. Kupci će stvoriti takvu sliku i u budućnosti se neće ni obazirati na vaše akcije. Ne kaže se za bez veze kako je prvi dojam najvažniji. U slučaju da imate previše posla, nemojte odbijati svoje kupce, samo budite iskreni i recite kako ćete biti na raspolaganju za mjesec/dva pa će oni odlučiti hoće li vas pričekati ili će otići negdje drugdje. Uvijek budite na raspolaganju svojim kupcima. Ostavite kontakte, budite dostupni na mailu, telefonu, mobitelu, web upitima, društvenim mrežama, ukratko, na svim kanalima putem kojih vas vaši kupci i potrošači mogu kontaktirati. Ako niste u mogućnosti odgovoriti odmah, javite se, odgovorite na poruku i recite im da ćete ih kontaktirati u što kraćem roku. Vaši kupci moraju znati da „imate sve pokriveno“, odnosno, da su vam oni najvažniji.

Logotip je još jedna stvar na koju morate obratiti pozornost. Logotip mora biti jednostavan, lako prepoznatljiv i pamtljiv. Na polici na kojoj se nalaze stotine istih ili sličnih proizvoda, upravo vaš logotip mora odigrati svoju ulogu kako bi kupac upravo prepoznao vaš proizvod i odlučio se na njegovu kupnju. Logotip ćete koristiti na svim svojim brošurama, letcima, web i društvenim stranicama. On postaje vaš potpis i vaša prepoznatljivost.

Samo možemo reći, sretno :)

Pripremila: Ana Kesić, univ.spec.oec

Ovaj članak isključiva je odgovornost Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područni ured Požega

Korišteni izvori:

https://hbr.org/2018/04/inside-the-invisible-but-influential-world-of-scent-branding

https://hbr.org/2016/03/branding-in-the-age-of-social-media?autocomplete=true

Fotografije: www.pexels.com

 

 

Vezane novosti

Poziv na završnu konferenciju projekta

Poštovani članovi Lokalnog partnerstva za zapošljavanje, pozivamo Vas na završnu konferenciju projekta "Lokalno partnerstvo za zapošljavanje…

Predstavljen projekt MA#ME

U četvrtak 18. prosinca 2014. u Kaznionici u Požegi, održano je javno predstavljanje projekta MA#ME

Uskoro izlazi 1.broj LPZ e-novina

Članovi Lokalnog partnerstva za zapošljavanje sudjelovali na dvodnevnoj  radionici „Kako izraditi e-novine“

8. Sajam poslova u Požegi

Hrvatski zavod za zapošljavanje PU Požega pod pokroviteljstvom Požeško-slavonske županije i Grada Požege organizira 3.11.2015. osmi po redu…

Savjeti za uspješno pregovaranje

Dobre pregovaračke vještine u poslovnom svijetu oduvijek su bile važna pretpostavka kako osobnog uspjeha pojedinaca tako i poslovnog uspjeha…

Zaposlite radnika uz sufinanciranje

Ukoliko ne možete sami financijski podnijeti teret zapošljavanja novih radnika, imate mogućnost iskoristiti neku od brojnih mjera koje nudi…

Poduzetništvom do (samo)zapošljavanja

Iako većina smatra da je za pokretanje djelatnosti presudan novac, zapravo na tržištu najviše nedostaje ljudi s poduzetničkim razmišljanjem…

Pregled otvorenih natječaja

Ministarstvo poljoprivrede i Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju raspisali nekoliko natječaja

Čestitka

Lokalno partnerstvo za zapošljavanje Požeško-slavonske županije svim svojim sugrađanima želi čestit Božić i uspješnu novu 2016. godinu! …

Nova prilika za zapošljavanje žena

Natječaj “ ZAŽELI – PROGRAM ZAPOŠLJAVANJA ŽENA“  objavljen u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ dosad je najv…

MOJ POSAO - MOJA BUDUĆNOST

Ekonomska škola, Požega organizator je manifestacije „Moj posao – moja budućnost“, što se 08. prosinca 2017. godine održala u Požegi, pod po…

Besplatne edukacije u projektu AGRO-TECH

Veleučilište u Požegi u partnerstvu sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje Područni ured Požega provodi projekt  AGRO–TECH Obrazovanje z…

Projekt Zaželi i ostvari

Dana 8. svibnja 2018. u Pleternici je održana početna konferencija projekta Zaželi i ostvari. Nositelj projekta je Grad Pleternica koji će o…

Edukacija "Financijska pismenost"

U Požegi je u sklopu projekta LIPA – lokalna inicijativa za poduzetničku aktivaciju 9. i 10. listopada 2018. održana radionica „Financijska…

ZAVRTI SVOJ "KOTAČ USPJEHA"

Brda i doline Požeškog kraja nisu ti strane, a još k tome strastveni si biciklist? Ovo je članak za tebe! Naime, biciklistički klub „Luks ra…

Posao i ličnost

Kod zaposlenika je važna ličnost, dok su stručne kompetencije nužan preduvjet.

Kad odrastem želim biti poduzetnik

U periodu od 3.12. do 6.12. u sklopu aktivnosti projekta LIPA – lokalna inicijativa za poduzetničku aktivaciju, provedena je kampanja promov…

Edukacija "Biti volonter"

Volonterski centar Osijek održava edukaciju "Biti volonter" u prostorijama udruge Oppidum.

SRETAN BOŽIĆ!

Sretan i blagoslovljen Božić te uspješnu Novu godinu želi vam tajništvo Lokalnog partnerstva za zapošljavanje!

Pokaži potencijal

Dana 20.3.2019. godine u prostorijama LRE Poduzetnički centar Pakrac d.o.o. održati će se besplatno predavanje za nezaposlene osobe i poslod…

Pčelarstvo - back to the basics

Započela je praktična nastava u pčelinjaku u Podgorju u programu osposobljavanja za zanimanje pčelar/pčelarka.

Tolerancija ili snošljivost

Tolerancija ili snošljivost je pojam koji se koristi vrlo često. Možemo je shvaćati kao priznanje da i drugačija mišljenja i uvjerenja od na…

"Dani EU fondova"

Dana 14.5.2019. u sklopu „Dana EU fondova“ Veleučilišta u Požegi, organizirana je izložba radova iz kampanje „Kad odrastem želim biti poduze…

Održan sastanak članova LPZ-a

U  Požegi je 29.5.2019. održan edukativni sastanak članova Lokalnog partnerstva za zapošljavanje PSŽ.

"Otvori vrata svijeta rada"

Danas je u prostorijama Lokalne razvojne agencije Poduzetnički centar Pakrac d.o.o. održana uvodna konferencija projekta „Otvori vrata svije…

Pozitivni psihološki kapital

Psihologija je većinom bila usmjerena na smanjivanje ljudske patnje dok se zanemarivalo područje koje bi nam pomoglo kako živjeti dobro (što…

Održan sastanak članova LPZ-a

U  Požegi je 12.7.2019. održan sastanak članova Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Požeško-slavonske županije u prostoru Hrvatske go…

Kako izgraditi svoj BREND?

Znate li tko je Steve Jobs ili tko su Gordan Moore i Robert Noyce?  Za ovoga prvoga ste najvjerojatnije čuli, no sigurna sam da za ovu…

Vjera u uspjeh – samoefikasnost

Samoefikasnost je jedna od četiri komponenti psihološkog kapitala. Ostale komponente su: optimizam, psihološka otpornost i nada.